Thursday, January 20, 2011

Budak-budak sekarang bertuah

Best ah bebudak zaman sekarang..dulu-dulu masa aku belajar mengira, mak aku xde masa nak ambik2 video pakai henset..henset pon xde apatah lagi nak ambik video..isk3! Dulu zaman2 80an henset dah ada video ke eh? ehehe..la ni bapak segala video ade! Haih!


Adik beradik aku 8 orang..boleh kata family aku nie cukup-cukup makan jer..mak aku cakap anak 1st sampai ke-5 memang agak susah la jugak...masa anak ke-6 [aku] dan adik-adik kira dah stabil..tu pon kadang-kadang kena bajet..beza umur kitaorang pon xde beza sangat..2,3 tahun jer..kalau nak kira gambar aku masa kecik2 boleh kira pakai jari jer..nak wat camne, xde bajet nak beli camera nye film roll tu..seb baik ada camera jugak dari xde ape..

Sekarang senang..digital cam ada..lepas amek terus leh tengok..kalau tak cantik delete terus pastu ambik lagi banyak2 sampai puas hati..ahaha..nak tengok terang2 pon boleh, transfer jer kat laptop..pastu kalo xclear, edit2 sket baru pegi cuci kat kedai..senang meh!


Anak-anak sedara aku bertuah dapat mak bapak sedara yang suka ambik2 gambar ngan video..dari korang umur 1 hari sampai lah sekarang taw..nanti biler besar leh tengok balik masa korang kecik2..boleh tengok balik macam mana mak korang tukar pampers, korang mandi, makan, berjalan, bercakap, menyanyi..tak sabar nak tunggu anak2 sedara aku besar2 nak tengok reaksi diaorang camne..

Mak aku plak sekarang guna henset 3g dah..tak maen dah mms ke, gprs ke..nak yang live punyer..senang nak tengok cucu2 membesar...kalau tak puas hati lagi guna skype ke, webcam ke..fuuu..canggih dah mak aku..besday mak aku nanti nak hadiahkan henset baru..kitaorg nak beli yang ada Android nyer..boleh wat men Farmville..ahahaha! Memang bertuah dapat anak2 macam kami..ehehe..

* Ada 3 lagi anak sedara aku..2 0rang duk di seberang..jarang dapat jumpa..isk3! sorang lagi still dalam pantang..ehehe..

No comments: