Monday, October 4, 2010

Million of thanks to the doctors and nurses of PPUM, PAEDS 2 Ward.



jap2,btol ke eh nme wad tuh..tp bhgn pediatrik ler..belasah ajo lah yo..bkn aku yg msuk wad pon..ekukukuk...

ceritera bermula....
(nota: sapa2 rasa boring anda digalakkan bkk fesbuk sdiri pastu men farmvile..hu3)

alkisahnye ms 1st week raye aritu..si zara, ank buah aku yg sorang neyy mgigil2 satu badan...mlm tu die ckp die sakit, pastu muntah2..esoknye plak demam..ingtkn kejap jer demam, da bg obat-obatan smer..demam dier kejap naek kejap turun...x kebah2..makan sket muntah..parents dier pom mcm jadi xjadi nk blik kL..kot la jd ape2 on the way tu..

last2 kna blik gk sbb da lame cuti...pg tu zara ok saje..malam tu tetibe abg ipar aku trperasan perut dier boncit..mmg die kuat makan tp boncit ni laen sket..pastu g la msuk emergency PPUM tu..kene tahan kt wad plak..sbb hati dier da bgkak..akak aku da risau2 daa..kot de penyakit pelik2..sampaikn mak aku pon xde selera makan pk kt cucu dier...hukhuk!

maka brkamponglah akak aku kt PPUM sbb zara xnak ngn org laen, nk brkepit ngn mak dier jer...ade la dlm sploh hari..tp dier walaupon saket2 camtu makan kemain bnyk..brselera btol..kejap nk nasik, nk mee, nk pizza..xbg kang trpekik trlolong dlm wad tu..sabo je la..huh!

oleh kerana akak aku da lame x g mengajar..terus import aku suh jge zara time die g skola..malam kang akak aku jge balik..maka aku dgn patuh dan taat pom g ler..sampai2 jer terus g spital..tgok zara..

aku sayu sgt2....................................terus nanges kt situ..isk3!

aku cakap2 ngn zara..dgr sore die serak2 smbil sengih2..die ckp die pakai 'stokin'..yg alas tmpt msuk wayar ubat tu...ak nanges lg..ms tu aku juz doa dier cepat sembuh jer..

1st day jge zara xde masaklah..juz jge temperature body ngn record bpe bnyk dier mnum ngn buang air..bdn jgn kasik panas..lap2 body ngn kepit towel kecik kt ketiak..*ni petua akak kt wad tu..kdg2 tension jgk time die xmo lap2..kte nk bg dier cepat sehat dier plak xpaham..budak2..haih!

part yg nurse ngn dokter dtg check plg besh, msti suh aku pgg tgn dier..zara ni glemer kt wad tu sbb ske nanges ble check..x sentuh ape2 lg da nanges..hak3! bla da siap check laju jer dier "bye2" kn dokter ngn nurse tu..

yg peliknye..dokter xleh detect ape penyakit sbnrnye yg mnyebabkn hati tu bgkak..hepatitis xde, smer xde..dorg ckp maybe trlebih dos paracetamol kot..ms demam aritu mmg kerap bg ubat..hu3, seb baek cepat bwk g spital..

aku jge 2hri jer..ptg esoknye dier da bleh kuar wad..hepi gler..yg klakarnye sblom2 ni kemain ssh die nk "o'okk"..ble da buang 'stokin' tu "o'okk" bnyk giler..xde feel kot..yela jarum trbenam kt kaki cmtu..

and now, zara da sehat..suhu bdn da stabil, perut pom xboncit dh..hati pom da surut bgkaknye..juz kna g follow up jer..

thx a lot PPUM! hanye Allah swt saje dpt membalas jasa kalian. amin.

No comments: